Langhelg på Dale

i reiser

Denne helga har Orvar og jeg vært på tur! Vi har besøkt Ingvild, Askil, Iben og Inga på Dale. Ståle har vært i Reykjavik for å se Radiohead, så vi reiste alene. Var litt spent på forhånd – jeg har aldri reist så lenge alene med Orvar før, og i tillegg er jeg jo gravid. Men det gikk helt fint! Vi hadde bestilt plass i familievogna, og hadde med bøker og puslespill.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Togfika! Vi kjøper nesten alltid boller på Bit på Oslo S når vi skal ut å reise. Så himla gode. Denne er med vanilje, og var fortsatt varm da jeg spiste den. Gode boller gjør togkaffen mye bedre.

Orvar fikk en pose med tegnesaker og klistremerker av konduktøren. Sånne små ting er stort når man er tre år. Må virkelig berømme NSB for hvor godt de tilrettelegger for å reise med barn. I familievogna er det lekerom der små kropper kan røre seg, og barne-tv man kan se på. Det gjør det så mye lettere.

Vel fremme på Dale hadde Ingvild disket opp med scones. Orvar og Iben var begge veldig spente på å treffe hverandre, tror jeg. De fant tonen fort, og selv om de ikke var enige hele tida, koste de seg masse sammen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
På lørdagen reiste vi inn til Bergen. Jeg hadde aldri vært der før (!), så det var skikkelig fint å se byen.

Vi spiste lunsj på Godt Brød Muséplassen. Bra tips hvis man skal på kafé med barn i Bergen!

Fine hageanlegg er ekstra fine i juni. Alt er så grønt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ingvild viste meg noen av favorittstedene sine, blant annet Kaffekompaniet. Jeg hadde brukt opp dagens koffeinkvote, så jeg gikk for iste i stedet. Som matchet kjolen min! Følte vi fikk mye ut av de tre timene vi var i Bergen, og jeg kjenner at jeg må reise dit igjen.

Plutselig var det søndag, og vi reiste hjem igjen. Det var veldig koselig å reise på tur med treåringen min, men jeg skal innrømme at jeg var ganske sliten da han sovna søndag kveld. Og at det var veldig fint å få pappaen hjem igjen.

18 Kommentarer på Langhelg på Dale

1. Kristin
    10:27, 20 jun 2016

ser ut som ein himla fin tur! <3 og no fekk eg verkeleg lyst på scones!

2. Sandra
    10:43, 20 jun 2016

Ser veldig koselig ut!
    Bergen er og «min» by, selv om jeg bor litt mer landlig til utenfor.

3. mariell
    10:55, 20 jun 2016

Oooooi det ser ut som om eg må baka bollar i dag! Så fint å reisa på togtur med barn, eg har så romantiske minner om det sjølv óg.

4. Josefine
    11:41, 20 jun 2016

Det så veldig koselig ut, så bra at Iben og Orvar kom godt overens! :) Og Bergen er en flott by, besøkte den for første gang i fjor!

5. June
    11:47, 20 jun 2016

Ser så fint ut! Men skjønner godt at du ble litt sliten av en sånn tur :)

6. Inga
    12:31, 20 jun 2016

Oi, oi, oi så fint! Bergen var heimbyen min i fire år, og det er så fint der. Snakk om by med sjel!

7. Hilde
    12:51, 20 jun 2016

Så koselig med en utenfra-rapport om Bergen :) Det ser ut

8. Julianne
    12:59, 20 jun 2016

For en herlig venninnetur! Ingvild er en sånn fin person :)

9. Karen
    14:52, 20 jun 2016

Ååå, du har tatt bilde av instituttet mitt! Den bakken har jeg gått mange ganger, gitt. ;) Tenk at du ikke har vært i Bergen før, bra du fikk tatt turen nå – det er jo landets fineste by! (Det var forresten veldig fint å få mannen sin hjem fra Reykjavik her i gården også<3)

10. Guro
    23:44, 20 jun 2016

Eg har no budd i Bergen i 15 år (!) og tek meg stadig i å misunne deg austlandsnaturen (som minner om «min» sørlandsnatur). Så det var gøy å sjå Bergen i bileta dine!Eg og mannen min reiste førre veke med toget Bergen-Sørlandet (10 timar) med tre barn (5.5, 3.5 og 5 mnd). Det gjekk heilt fint. Heia NSB!

09:24, 22 jun 2016

Synes begge deler er fint – både østlandet og vestlandet. Men skjønner hva du mener, jeg trives nok aller best med store kornåkre rundt med og «vid» himmel :) Og enig med deg, heia NSB! Det går så fint å reise med barn på tog.

11. Camilla
    09:21, 21 jun 2016

Ser ut som dere hadde en finfin tur. Dere var litt uheldig med været akkurat den helgen ;) Men men, Bergen er nydelig også i øs-pøs.. Håper dere får en nydelig sommer.

09:23, 22 jun 2016

Vi hadde faktisk fint vær da vi var i Bergen, flaks :) En nydelig by, absolutt!